پا در ركاب سلامتى


فعالیت فیزیکی مناسب و اصولى تاثیر مهمی در پیشگیری از بروز بیماری‌ها، عوارض آن‌ها‌ و در نهایت مرگ و میر ناشی از آن‌‌ دارد.
در زمان حاضر كه به علت شيوع ویروس كرونا فعاليت باشگاه‌ها و ورزشكاران محدود شده است، ورزش‌هاى هوازى؛ مانند “پياده‌روى و دوچرخه‌سوارى” بهترین فعالیت برای کسب آمادگی جسمانی و روانی است و به همین دلیل به دنبال وضع قوانین محدودیت تردد و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، فروش دوچرخه و تجهیزات مربوط به آن در کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری داشته‌است، به طوری که میتوان گفت صنعت دوچرخه یکی از برندگان دوران کرونایی در جهان خواهد بود.

 

بررسی متون و مقالات علمی در مورد ارتباط بیماری‌ها و فعالیت فیزیکی، گویای این مطلب است که دوچرخه‌سوارى دارای تاثیرات مفیدی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مزمن و غیرواگیر است.

  • طبق آمار جهانى انجام ورزش‌های سبک نه تنها انواع دردهای قلبی را تسکین می‌دهد بلکه سبب حل شدن لخته‌های داخل خون شریانی قلب می‌شود و از بروز سکته‌های بعدی ممانعت می‌کند.
  • بسيارى از افراد جامعه فقط با هدف كاهش وزن، ورزش كردن را ادامه مى‌دهند؛ اما باید بدانید ورزش، استقامت و انعطاف‌پذیری لازم را در برابر بیماری‌ها بالا ميبرد.
  • چاقی و نداشتن فعالیت بدنی از عوامل موثر در ابتلا به سرطان سينه است .حدود 30 دقیقه دوچرخه سوارى در طول روز، ‌خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان بالای 50 سال را کاهش می‌دهد.

آموزش

آموختنآموزشمقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *